Nedeľa, 19. Mája 2013
Online:
Magazín    Kam v Košiciach    Regionálne info    Pohotovosť    Obedná prestávka    Inzercia    Obchody    Služby    Užitočné info

Skutočne Na zdravie?



Niekedy len tak na smiech a niekedy na vlastné ospravedlnenie vravíme, že deci vínka, či jedno pivko denne je predsa zdravé. Keď je zima, treba sa predsa zohriať tvrdím alkoholom, aby sme neprechladli. A na každej poriadnej oslave, pri narodení dieťaťa, oslave sviatku, či len tak v akejkoľvek krčme prikladáme pohárik k ústam s prianím na zdravie.

Serióznych názorov za aj proti alkoholu je skutočne dosť. Tak sa na niektoré pozrime. Na začiatku si však hneď povedzme, že sa budeme baviť o pití alkoholu podľa rád a nie o pití vo väčších, či dokonca veľkých množstvách. V takých prípadoch je škodlivosť alkoholu úplne jasná a nespochybniteľná.

Denná dávka alkoholu, keď je ešte pre naše zdravie pozitívna nie je presne určená, ale pohybuje sa niekde okolo dvoch malých pohárov piva, či dvoch - troch deci vínka denne. Hranica nie je presne určená z dôvodu rozdielnej skladby našich tiel, rôzneho trávenia a iných faktorov, ktoré vplývajú na celkové spaľovanie v našom tele. Úplne prirodzene je hladina odporúčanej spotreby u žien nižšia ako u mužov.

Pivo

Obľúbený nápoj má v sebe viac pozitívnych vplyvov na náš organizmus. Asi najznámejší je jeho vplyv pri prevenciu proti osteoporóze. Obsahuje totiž významný podiel našej dennej spotreby horčíku a vápnika, čo sú dôležité prvky v boji proti rednutiu kostí, čo je mimochodom pomerne častá choroba u starších žien. Podiel zinku v pive zase blahodarne pôsobí na liečbu akné a choroby kože. Zinok takisto s vitamínom B pomáha bojovať v prevencii proti Alzheimerovej chorobe. V boji s kardiovaskulárnymi chorobami je pivo tiež zaujímavým pomocníkom.

Víno
Ste skôr vyznávačom vína a chcete vedieť, či Vám môže byť osožné? Nuž vraví sa že, pravidelná konzumácia dvoch deci ľahkých vín pomáha plodnosti. Dokonca existujú vedecké štúdie, ktoré to potvrdzujú. Víno vraj výrazne pomáha aj tráviacemu traktu pri spracovávaní potravy. Navyše červené vínko pomáha aj v liečbe infekcií tráviaceho traktu. V neposlednom rade je víno považované za výborný antioxidant a poznáme ho aj ako bojovníka s kardiovaskulárnymi ochoreniami.

Hlasy proti

Samozrejme že ich je dosť a sú za nimi takisto seriózne výskumy. Tie nás zase zo skalopevnou istotou presviedčajú o škodlivosti čo aj jedného pohárika vína denne. Pravda bude teda asi niekde uprostred, ako to už býva. Pri alkohole preto určite dvojnásobne platí známe všetkého s mierou. Tak teda ako ? Na zdravie alebo nie?

2011-11-07, kategória Zdravie



Ďalšie články:

Zaujímavosti

Varenie

Vzťahy

Životný štýl

Móda

Krása

Zdravie

Zaujímavosti

Varenie

Vzťahy

Životný štýl

Móda